Oleo mac fűnyírók

Nyakas Kő Túra Útvonal

Miután kiélveztük a nem mindennapi hely varázsát, szép időben, hétvégén, a tömeg miatt ez nem is olyan egyszerű, induljunk el a Madárszirt felé, óvatosan ereszkedjünk le a két sziklát elválasztó árokba, ahol ismét találkozunk a Piros jelzésű turistaúttal. Morzsalékos, nehezen járható, meredek kaptatón, néhol lapos sziklákon lépdelve mászunk fel a Madárszirt déli végére, a P jelzéseket követve. Látványos utunk a sziklafal pereme közelében fut, lélegzetelállító kilátást élvezve a Biai-tavakra, a Zsámbéki-medencére, gyalogolunk tovább. Ne felejtsünk el visszanézni a Nyakas-kőre, innen látszik legjobban, milyen hatalmas képződmény. Rövidesen elérjük a balra leinduló hosszú lépcsősort, a találó nevű Százlépcsőt, de mielőtt lemennénk, menjünk még pár lépést előre a P úton, szép kilátóponthoz érünk, ahonnan szédítő a kilátás a lépcsőkre és a Madárszirt szikláira. Ereszkedjünk le a lépcsősoron, félúton megcsodálhatunk egy látványos erózió vájta mélyedést, majd sűrű cserjék közt érünk ki a szavannaszerű, lágyan hullámzó, sziklagyepes tájra.

Biatorbágyi viadukt – Nyakas-kő – Szily-kápolna gyalogtúra | Hevit-túrák

Részben jelzett, részben jelzetlen úton kanyarodunk vissza, hogy a Dobogó-hegyen (321 m) és a Szélkapu-völgyön (igen találó név, a völgy falain lévő sziklákra felállva egyszer-egyszer az lehet az arra járó érzése, hogy ledönti a lábáról a viharos szél) át elérjük a Kő-orr púpját (301 m). Ezen a kis csúcson több sziklaalakzat (Hármas-kő, Négyes-kő) is fellelhető, de sajnos kőzetük néhol impozáns magasságuk (5-10-15m) ellenére is ugyanolyan mint az előzőeké. Ugyancsak a piros jelzésen a Nap-hegy megkerülésével (a Hosszú-rét dűlőtől gyönyörű kilátás a Törökugrató, a Csíki-hegyek és a Budai-hegység D-i részei felé) A túra ~12 km ~300 m szinttel, jó kis tavaszi (? ) séta lesz. Remélem a jövőben sikerül még bejárni a Budai-hegység más, számunkra még fehér foltnak tekinthető részeit is, immár mászható sziklá(cs)kákkal Tovább haladunk a piros+ jelzésen, majd a kilátás kedvéért teszünk néhány száz méteres kitérőt. A túra végén semmiképp sem hagyjuk ki a már-már hagyománynak tekinthető cukrászda látogatást, ahol még utoljára megbeszéljük a látott élményeket, email címeket cserélünk.

A helyreállított viadukt ma is áll, látványa meglehetősen tiszteletet parancsoló, pillérei ideálisak lennének egy egrihez hasonló outdoor, de mégis "mesterséges" mászóverseny megrendezéséhez. Mi ehelyett a piros jelzésen előbb a Keserű-kút (betondarabokkal elfedett romos kávával), majd a Szt. Vendel kápolna érintésével az Iharos-hegy (333 m) felé tartunk. A piros jelzésre visszatérve az öreg-hegyi szőlőskertek és víkendházak között érhetjük el (vigyázat, eltévedési lehetőség többször, erre vidám helybeli táblák is figyelmeztetnek 😉 az igen impozáns Madár-szirt, Százlépcső és Nyakas-kő sziklaképződményeket. A szirtekről Biatorbágy és Etyek, valamint a Biai-tó, a Budai-hegység, a Vértes és a Gerecse felé nyílik Pazar kilátás. A Nyakas-kő különálló "gombája" különösen szép, mindkét oldalán fel lehet rá mászni. Ez az a szikla, melyről a monda szerint Sándor Móric, az Ördöglovas is leugratott – a kalandot a ló nem élte túl. A kőzet sajnos igen omlós (felső miocénből származó durva, szemcsés mészkő, sárgás-szürkés színben, mely jól faragható), komoly és komolytalan mászásra is egyaránt alkalmatlan, esős időben pedig csúszós!

A Madárszirt és a Nyakas-kő miniatűr sziklakalandja

1. A Madárszirt és a Nyakas-kő miniatűr sziklakalandja
  2. Nyakas kő tra útvonal
  3. Robbanómotoros kerékpár jogszabály 2018
  4. Jófogás kerékpár
  5. Nyakas kő túra útvonal

A szerző tippje A településen sok a (nagytestű) kutya. Vannak szabadon kószálók is, mérgesek és szendék, valamint rámenősen kaját kunyerálók egyaránt. Nagyon sok zártkertet pedig nagyon mérges kutyák védenek. Ahol a térképemen "elhal" az ág (jobb felső "sarok"), attól kétszáz méterre volt szabadon több nagyobbfajta kutya. Lehet hogy csak átmeneti állapot volt, de mi ezt tapasztaltuk. Adatok Legalacsonyabb pont 153 m Biztonsági előírások A Nyakas-kő közelében eléggé meredek és keskeny. A megközelítését esős időben/után illetve sok túratárs jelenléte esetén nem javasolnám. A kőre is felmenni pedig egy külön mutatvány, szerintem... Útleírás Kezdőpont Biatorbágy vasútállomás (181 m) Koordináták: földrajzi 47. 481035, 18. 833892 UTM (Univerzális Transzverzális Mercator) 34T 336807 5260896 Végpont Biatorbágy vasútállomás A viadukt elhagyása trükkös lehet. A vasút felől érkezve találtunk egy olyan kivezető ágat ami mellett van egy fa, rajta piros sávval. Azt követtük, jól tettük. Megközelítés Tömegközlekedéssel mi így mentünk: Bp Kelenföld/Déli <-> Biatorbágy Navigáció Google Térképpel Kiadványok Aktuális információk Felszerelés Tapadjon a cipőtalp!

Turista Magazin - A biatorbágyi Nyakas-kő titkai

12. A szikláról a másik oldalon tudunk lemászni, de ez az oldal sem sokkal könnyebb, mint a másik. Óvatosan lépkedjünk le a morzsalékon. Az aljába érve néhány lépés után árnyas erdei környezetben szép pihenő padokhoz és asztalokhoz érkezünk, feltéve, ha éppen nincs teleszórva szeméttel. Időről időre mindig összegyűlik itt az eldobált hulladék, még ha van is, aki áldozatos munkával takarítja a környéket. Pihenőhely a Nyakas-kő közelében Kép forrása: Nyáry Tamás Galériáért katt a képre! 13. A pihenőtől tovább ereszkedve megérkezünk a Nyakas-kő alatti parkolóhoz. Ez az a pont, ahonnan még meg lehet közelíteni a túrát, de ha innen járjuk körbe a kört akkor a Czöndör-kút kimarad. A sziklák alatti ösvényeken végigsétálva térhetünk vissza a kiindulópontra. Forrás: Nyáry Tamás, azaz az Ügyeletes Nagy Fehér Jelvényes Túravezető Pajtás.... szükségszerű rövidítésben csak egyszerűen Nagyfehér az Equinox Trekking Club nagyvezíre. Kedvence minden, amire fel lehet mászni. Domb, hegy, ferrata, csak a végén legyen kilátás.

Biatorbágy - Nyakas-kő körút - Kirandulababa

Tájegység: Budai Hegység Indulás: Parkoló Biatorbágyról Sóskútra haladva Érkezés: ugyanoda Túra hossza (km-ben): 2 km Szintkülönbség (m-ben): 100 m Útburkolat típusa: turistaút Nehézség: Hordozóval, gyalog ajánlott Kisgyerekes gyalogtúra Látnivalók: Nyakas-kő, fantasztikus sziklaképződmények A túra rövid leírása (turistajelzésekkel, ha vannak): A parkolóból (Biatorbágyról Sóskútra haladva, a Füzes patak után, ahol az út jobbra kanyarodik) délkeletre induló ösvényen hamarosan elérjük a piros jelzést, majd a Nyakas-követ. Ezután a sziklák tetején haladunk (Tétény-Sóskút fennsík nyugati sziklás széle), majd a "Százlépcsőnél" letérünk a jelzésről, és visszakanyarodunk a parkoló felé. Ezt a túrát ne hagyjátok ki! De csak hordozóval vagy sétálva ajánlom. Étel-ital, (pelenkázó): - Elérés tömegközlekedéssel: - Elérés autóval: Parkoló Biatorbágy és Sóskút között, a Füzes patak után, ahol az út jobbra kanyarodik Megjelenítés GoogleMaps-on » Térkép (link): Beküldte: Bojti Anna, Budapest Eddigi értékelések átlaga:

A Madárszirt és a Nyakas-kő sziklavilága tulajdonképpen egy óriási perem a Tétényi-fennsík szélén. Az ősi Pannon-tenger üledékeiből összeállt kőzetanyag hihetetlen formákban pusztult le az erózió által. Kis tengerszint feletti magasságban is megtapasztalhatjuk azt az érzést, mintha több ezres hegyekről tekintenénk le, különösen, ha egy kissé szeles az idő, mint amikor bejártam ezt a kört. A kis távolság és a kevés szintemelkedés ellenére közepesnek jelöltem ezt a túrát, mert a két szirt között átmenetre használt nyiladék mindkét oldalon meglehetősen meredek és morzsalékos, csak száraz, csúszásmentes időben érdemes próbálkozni vele. Persze ezt a részt ki is lehet kerülni, csak akkor kimaradunk az egyik legizgalmasabb részből. A Madárszirt és a Nyakas-kő sziklakalandja 1. A túrát kétféleképpen közelíthetjük meg. Vagy Biatorbágy felől a Kálvin téri buszmegállóból, vagy a Sóskútra vezető úton éppen a Nyakas-kő alatt található Alsómajor nevű buszmegállóból. Mindkét helyen parkolási lehetőséget is találunk.